Телефон

0 800 307-444

Скасування
tel Зателефонувати msg Онлайн підтримка
AlphaSMS Блог SMS розсилка SMS-маркетинг: як поєднати онлайн та офлайн взаємодією з клієнтами
#SMS розсилка SMS-маркетинг: як поєднати онлайн та офлайн взаємодією з клієнтами
Інеса Скачко
Додано: 06.07.2025
Переглядів: 176

SMS-маркетинг: як поєднати онлайн та офлайн взаємодією з клієнтами

Важко уявити собі сучасну людину без мобільного телефону: навіть ті, хто в силу свого віку чи життєвої філософії не користуються соцмережами та мобільними застосунками, зазвичай мають базові моделі телефонів, які підтримують мобільні повідомлення — SMS.

Тож перша перевага SMS-ок очевидна — це простий спосіб залучати і комунікувати навіть з тими категоріями населення, які ніколи не встановлять ваш застосунок, не мають електронної пошти і навряд чи зайдуть на ваш сайт. Але це лише верхівка айсберга!

В свідомості більшості користувачів їхні онлайн- та офлайн-дії настільки переплелися, що вони сприймають їх як єдине і зручне середовище: «бачу щось на вітрині — шукаю це онлайн» чи навпаки: «боюсь пропустити вебінар, але анонси на сайті не читаю».

Сучасний споживач товарів та послуг очікує, що ви будете комунікувати з ним так, як йому зручно. І SMS — це унікальний інструмент комунікації, здатний поєднати цифрові та фізичні точки контакту.

І якщо ви ще не розібралися, як використати SMS для своїх цілей — ця стаття дасть вам необхідну базу для старту.

SMS-маркетинг: що це і як працює

SMS-маркетинг — це просування продуктів чи послуг за допомогою коротких повідомлень через мобільних операторів напряму або ж через спеціальні платформи, що вже мають інтеграції з CRM. До прикладу, сервіс для масових розсилок повідомлень AlphaSMS вже має успішні інтеграції з найпопулярнішими CMS та CRM системами: Altegio, EasyWeek, Chekly, Cleverbox, Kommo, Salebox.

Головна перевага SMS-розсилок — їх самодостатність: не потрібен інтернет, не потрібно встановлювати ніякі додатки.  А значить — ваше повідомлення прочитають навіть на далекій дачі, у потязі чи з кнопкового телефона.

Що можуть SMS?

  1. Продавати: повідомлення про нові акції, продукти, анонси відкриття закладу тощо.
  2. Інформувати: повідомлення про статус замовлення, зміни в умовах обслуговування, нагадування про зустрічі.
  3. Залучати: це надсилання тригерних смс про покинутий кошик, запрошення до участі в розіграші чи опитуванні.

Залежно від вашого запиту, SMS-кампанії можуть стати основним каналом комунікації з аудиторією або ж частиною омніканальної маркетингової стратегії.

Найчастіше потреба розіслати одразу багато смс-ок виникає у компаній чи підприємців, що працюють у форматі B2C та вже мають базу телефонних номерів своїх клієнтів.

Базова інструкція із запуску SMS-розсилки

Технічні налаштування залежатимуть від того, який саме сервіс бізнес-розсилок ви виберете, ми сформували для вас коротку інструкцію, яка допоможе підготуватись до запуску.

Як запустити смс-кампанію для свого бізнесу?

  1. Підготуйте базу контактів, яким ви хочете надіслати повідомлення. Якщо ви ще не зібрали їх, зробити це можна через соцмережі чи сайт бренду, при покупці або обслуговуванні офлайн. Важливо: кожен клієнт має надати згоду на використання його контактного номера для розсилок.
  2. Визначте цілі майбутньої розсилки: збільшити повторні покупки чи повідомити про відкриття нового закладу?
  3. Оберіть надійний сервіс для масових розсилок. На які моменти слід звернути увагу при пошуку: як довго на ринку, чи це не сіра розсилка, чи надається власний смс-шлюз та альфа-ім’я, чи можлива інтеграція з вашою з CRM, чи підтримується функція каскадних розсилок тощо.
  4. Сегментуйте аудиторію відповідно до цілей кампанії. Наприклад, якщо ви хочете повідомити про відкриття фірмового магазину в конкретному місті, надсилайте вашу рекламу лише тим клієнтам, які там живуть.
  5. Створіть текст повідомлення з чітким і зрозумілим закликом до дії. Повертаємося у пункт 2: які цілі цієї розсилки? Що отримувач має зробити, прочитавши ваше повідомлення: купити, прийти на захід, взяти участь в розіграші? Якщо додаєте посилання з переходом на сайт, подбайте, аби воно було коротким. Розмір однієї смс – 160 символів латиницею або 70 кирилицею.
  6. Визначте час або тригер для розсилки. Як мінімум тут треба знати часовий пояс, у якому живе ваша ЦА, а в ідеалі ще й вивчити її стиль життя. Загальна рекомендація: уникайте надсилання рекламних повідомлень пізно ввечері, вночі чи зранку на вихідних.
  7. Запустіть розсилку згідно технічних інструкцій того сервісу, який ви обрали. Чекайте результатів!

Чи дійсно SMS-комунікація потрібна онлайн та офлайн?

Чи є сенс підключати смс-комунікацію, якщо ваша компанія має власний мобільний застосунок або ви звикли повідомляти всі новини своїй аудиторії через фірмовий сайт або розсилку емейлів?

Так, однозначно варто, адже це спосіб швидко достукатись до тих, хто зараз не має доступу до інтернету (наприклад, перебуває у дорозі чи на природі), читає пошту раз на тиждень чи втратив доступ до акаунту у застосунку. Крім того, push-сповіщення не завжди працюють, а значна частина користувачів вимикає їх одразу після встановлення застосунку.

Ось кілька прикладів застосування SMS для онлайн та офлайн проєктів.

SMS маркетинг для бізнесу та проєктів онлайн:

  • інформування про акції та знижки в онлайн-магазинах;
  • підтвердження замовлень та доставки, оновлення статусу;
  • надсилання кодів реєстрації чи підтвердження дії;
  • нагадування про старт реєстрації чи самої онлайн-події;
  • нагадування про покинутий кошик.

Окремо хочу виділити вебінари і SMS — на цьому полі інструмент просто незамінний! Через смс зручно розсилати короткі запрошення з посиланням на онлайн-подію, нагадування за день або за годину до початку вебінару, проводити реєстрацію, а після заходу — дати учасникам посилання на запис вебінару або опитування для зворотного зв'язку.

Офлайн взаємодія через SMS допомагає компаніям швидко прокомунікувати з клієнтом, коли інші канали недоступні або малоефективні.

Як використовувати SMS-канал для офлайн-бізнесів чи проєктів:

  • сповіщення про надходження товару, нове меню чи нову послугу (фізичні магазини, кафе, салони);
  • нагадування про візит (студії краси, клініки, сервісні центри);
  • запрошення на івенти;
  • нагадування про сезонні перевірки авто, щорічний чек-ап здоров’я;
  • оцінка якості обслуговування відразу після візиту (через смс з посиланням на анкету).

4 цільові сценарії комунікації, коли точно варто обрати саме смс-канал:

  • екстрені повідомлення (відміна поїздки/зміна розкладу);
  • авторизація та надсилання одноразових паролів (2FA);
  • нагадування (про запис до фахівця чи на процедуру, про старт реєстрації на вебінар чи форум);
  • спонукання до конкретної дії: «використайте бонуси», «зареєструйтеся у розіграші».

Роль sms у маркетингових кампаніях на базі соцмереж та email

SMS — це важливий елемент багатоканальної взаємодії з аудиторією. Вони підсилюють email-розсилки, кампанії у соцмережах та мобільні застосунки.

Приклади можливого інтегрування смс-розсилок в онлайн-кампанії:

Email + SMS: надсилаємо клієнту email із персоналізованою підбіркою товарів з нової колекції, а за кілька днів — SMS-нагадування із посиланням на сторінку колекції.

Соцмережі + SMS: запускаємо у Facebook або Instagram рекламну кампанія, яка збирає заявки на реєстрацію на безкоштовну лекцію. Після реєстрації користувач отримує SMS із підтвердженням та персональною знижкою на повний курс лекцій з обраної теми.

Мобільний застосунок+ SMS: наприклад, клієнт додав товар у кошик у додатку, але не завершив покупку, через 24 години  надсилаємо йому SMS із нагадуванням іабо знижкою на товар, яким він цікавився.

Найкращі практики SMS-маркетингу: 5 ключів до результативної розсилки

Щоб ваші SMS приносили результат, важливо розібратися у тонкощах цього каналу. Буває так, що маркетолог, який займався емейл-розсилками чи підготовкою пушів отримує задачу запустити смс-розсилку і вирішує, що йому вдасться скопіювати свої успішні онлайн-кампанії у форматі смс. Але так це не працює. SMS-маркетинг має свої правила і свої ризики, які слід вивчити перед запуском.

А почати можна із цієї бази.

Не зловживайте близькістю до аудиторії

Цифри, які дуже люблять приводити як приклад маркетологи: понад 90% текстових повідомлень користувачі відкривають протягом 15 хвилин після доставки. Це, звісно ж, вражає і надихає, але є нюанси.

Чому люди так швидко читають повідомлення, які надходять на їх мобільний? Тому що вони використовують телефон як основний інструмент для особистого зв’язку і швидко реагують на сигнал SMS-оповіщення, боячись пропустити щось від рідних, коханих чи друзів. Зловживати таким особистісним каналом зв’язку небезпечно для бренду: отримаєте роздратованого клієнта або й  відписку.

Автоматизуйте свої розсилки

Відправка СМС через CRM дозволяє в момент відреагувати на дії користувача. Наприклад: клієнтка записалась на процедуру через сайт — CRM автоматично надсилає їй SMS з підтвердженням та нагадування за день до візиту. Це значно полегшує і прискорює процес комунікації з клієнтами.

Сегментуйте базу контактів

Аби сегментувати аудиторію під конкретну розсилку, запитайте себе: яка мета цієї розсилки? Якщо інформувати про початок святкового розпродажу чи повідомити про зміну адреси — таке повідомлення буде актуальним для всіх клієнтів. Але якщо вам треба реактивувати тих, хто нічого не замовляв пів року, чи, до прикладу, запустити продажі жіночих ювелірних прикрас перед 8 березня — ці запити точно потребують сегментації бази контактів.

У першому випадку сегментуємо за поведінкою (не купували 6 і більше місяців), у другому — за статтю та віком, бо з більшою ймовірністю ювелірку перед 8 Березня купуватимуть чоловіки 30-50 років.

Одне повідомлення — одна дія користувача

Не перевантажуйте текст смс-розсилки. Хай він буде простим, зрозумілим і вестиме адресанта до однієї конкретної дії. Залиште інтригуючі підводки та елегантні натяки для інших форматів, в смс має бути чіткий заклик до дії: «Забронюйте місце», «Отримайте ваш промокод» чи «Перейдіть у каталог». Чим чіткіший заклик до дії — тим вища конверсія.

Персоналізуйте комунікацію з клієнтом

Коли вам потрібна допомога на вулиці чи у публічному місці, психологи радять звертатись до когось конкретного, а не вигукувати на загал, бо велика ймовірність, що ніхто не відреагує. Натомість, коли ви звертаєтесь особисто до людини, вона уже включається в комунікацію і скоріш за все відгукнеться на ваше прохання чи питання.

Те саме спостерігаємо і в рекламних комунікаціях. Саме лише звернення на ім’я уже дає вищий відсоток відкриттів. А якщо ви ще й додасте пропозицію, сформовану на основі попередніх покупок чи інтересу клієнта, конверсія зросте в рази.

Замість висновків

Коли почався бурхливий розвиток соцмереж та месенджерів, багато експертів прогнозували, що SMS як інструмент маркетингу відійде в минуле.

Але сталося якраз навпаки: SMS-розсилки стали незамінним доповненням до пушів, емейлів, соцмереж, месенджерів, підсилюючи їх та підстраховуючи (наприклад, у комунікації з клієнтом, коли він не онлайн).

Крім цього, продуманий SMS-маркетинг дозволяє поєднати онлайн- та офлайн-взаємодії з брендами в одне цілісне середовище. Це зручно і для клієнта, і для компанії, яка таким чином може автоматизувати та прискорити багато процесів.

SMS-розсилки — це один з китів мобільного маркетингу. І навіть в епоху соцмереж вони лишається незамінним інструментом бізнес- та сервісної комунікації.

Уже хочете запустити свою першу ефективну смс-розсилку? Переходьте у чат з нашими фахівцями та отримайте безкоштовні смс для тесту!

Почніть розсилати повідомлення вже зараз!

Даруємо безкоштовні автодзвінки після реєстрації.
Протестуйте розсилку голосових повідомлень, не витрачаючи жодної копійки

Замовити дзвінок
Сподобалася стаття?

Поділіться у соц. мережах!

Середня оцінка: 0/10
Усього голосів: 0
left
Попередня стаття
Як підвищити ефективність Viber-кампаній за допомогою A/B тестування
right
Наступна стаття
Використання динамічного контенту та SMART-посилань у SMS-розсилках
Пости за категоріями
actual
Хочеш отримувати актуальні новини від AlphaSMS?

Підпишись та стань гуру в маркетингу!