Телефон

0 800 307-444

Скасування
tel Зателефонувати msg Онлайн підтримка
19.05.2025
view 79
Viber

Геотаргетинг у Viber: як залучити локальну аудиторію

Уявіть: п’ятниця, скорочений день, ви вийшли з офіса, і додому так не хочеться… І тут вам на телефон надходить повідомлення про прем’єру фільму у кінотеатрі за пару кварталів від вас. І о диво – сеанс починається за півгодини, ви якраз встигнете дійти та ще і попкорн купити.

Або так: щосуботи ви з друзями збираєтесь на піцу в один і той самий заклад, і ніби й традиція класна, але вже всі позиції з меню ви перепробували. І ось одного п’ятничного вечора, якраз напередодні ваших піца-посиділок, ви бачите у Вайбері рекламу нової піцерії. І одразу – промокод на знижку!

Для багатьох людей такі «співпадіння» досі виглядають як магія, хоча геолокаційний таргетинг та геофенсинг наші маркетологи успішно використовують вже давно.

Геотаргетинг при розсилках у Вайбері та інших месенджерах дає офлайн-бізнесу можливість вибудувати влучну і доречну комунікацію з потрібною аудиторією.

У цій статті ми поговоримо про те, як використовувати цей недешевий інструмент ефективно і законно, а ще – як з прицільним геотаргетингом можна продавати навіть яхти.

Геотаргетинг та геомаркетинг: чому дані про локацію такі цінні

Геотаргетовані розсилки  – один з найпопулярніших інструментів геомаркетингу, але не єдиний. ​

​Геомаркетинг — це стратегічний підхід у маркетингу, який використовує геолокаційні дані для аналізу та оптимізації бізнес-рішень. Актуальні дані про географію проживання та активності своєї ЦА дуже цінні для кожного маркетолога, адже їх можна використати не лише для запуску реклами.

У вирішенні яких задач допоможе геомаркетинг?

  • При виборі локації під свій бізнес: ретельний аналіз географічних даних допоможе зрозуміти, де краще розмістити ваш магазин, салон чи банкомат.
  • При аналізі поведінки вашої ЦА: вивчення моделей переміщення клієнтів допоможе краще зрозуміти їхні потреби та звички.
  • При оптимізації логістики: географічні дані про клієнтів дозволяють ефективно прорахувати розподіл товарів та будувати маршрути доставки.
  • При геотаргетингу, тобто налаштуванні рекламних кампаній на конкретну цільову аудиторію за допомогою Big Data-інструментів.

Останній пункт нас цікавить найбільше.

Геотаргетинг – це створення цільових рекламних кампаній, які показуються користувачам на основі місця їхнього перебування. При чому «гео» можна калібрувати по-різному: від цілої країни до однієї вулиці. Основна мета геотаргетингу — забезпечити релевантність повідомлень для аудиторії на певній території та залучення місцевих клієнтів.

Як працює геотаргетинг у мобільному маркетингу: оператор знає все?

Якщо у вас вже є дані про місцезнаходження користувачів, ви можете використати їх для сегментації ЦА та провести локалізацію контенту ваших розсилок: надіслати повідомлення мешканцям конкретного мікрорайону про відкриття нового магазину чи запросити молодих мам міста на свято для малюків, яке ваша компанія влаштовує у парку.

А що робити. якщо інформації про те де, живуть, працюють, купують та відпочивають ваші клієнти у вас немає? Або ви хочете знайти нових клієнтів? Як добути цю інформацію та як взагалі можна визначити місце перебування користувачів?

Основні канали збору географічної інформації про користувачів мобільних пристрої такі:

  • GPS: надійне джерело даних, здатне визначити позицію користувача з точністю до 100 метрів. Однак, ця функція швидко саджає заряд телефона і не всі її вмикають.
  • Wi-Fi: можна зібрати інформацію про входження користувачів у певну зону, обмежену дією Wi-Fi, цей варіант підійде для бізнесів у торгових центрах або великих офісних будівлях.
  • Bluetooth-маячки: невеликі пристрої, які виявляють мобільні пристрої поблизу через Bluetooth. Добре працюють в обмежених просторах  для надання додаткової інформації про продукти або спеціальні пропозиції.
  • Мобільні оператори: можуть визначити місцезнаходження користувачів з точністю до декількох сотень метрів. Цей метод ефективний для бізнесів, які хочуть надіслати повідомлення користувачам у великих географічних зонах. Крім цього, мобільні оператори «бачать»  не лише гео, але і купу інших поведінкових та демографічних факторів: хто де живе, скільки часу проводить у певному ресторані, який середній чек, що купує в аптеках і т.д.  Всього понад 2000 різних параметрів! Так, це вражає.

Геотаргетовані повідомлення у Viber: як це працює?

Viber має дуже широке охопленням та високий Open Rate (до 70% для маркетингових повідомлень), тож цей месенджер є потужним каналом для реалізації геотаргетингових кампаній.

Переваги локального маркетинг у месенджері Viber:

  • підвищення релевантності: повідомлення надсилаються лише тим користувачам, які вже знаходяться в певному місці;
  • економія ресурсів: геотаргетинг дозволяє чіткіше сегментувати ЦА і це знижує витрати на маркетинг;
  • вища конверсія: таргетовані повідомлення у вайбері, надіслані в потрібний час і в потрібному місці, мають більше шансів викликати бажану реакцію у отримувача.

Як запустити прості локальні повідомлення у Вайбері?

  1. Створіть бізнес-акаунт у Viber.
  2. Інтегруйте CRM-систему.
  3. Сегментуйте вашу клієнтську базу за географічними критеріями (місто, область).
  4. Створіть повідомлення для групи кожного міста чи регіону з урахуванням їхніх особливостей (згадуйте місцеві події, локальний колорит, враховуйте кліматичні особливості).
  5. Запустіть кампанію та відстежуйте результати через аналітику.

Важливо пам’ятати про юридичні аспекти геотаргетингу у масових розсилках: аби використовувати персональні дані користувача, зокрема дані про геолокацію, потрібна згода користувача. Це регулюється правилами GDPR для країн Євросоюзу, в Україні – Законом України «Про захист персональних даних». Ваші підписники мають бути поінформовані про те, що їхнє місцезнаходження може використовуватися для персоналізованих маркетингових повідомлень.

Геофенсинг або як спіймати клієнта, який проходить повз

Якщо геотаргетинг  –  це розсилка повідомлень людям, які живуть або працюють у певному районі, то при геофенсингу повідомлення надходить, коли людина заходить чи виходить за межі певної зони.

Геофенсинг – це технологія, яка використовує GPS, Wi-Fi, стільникові дані або Bluetooth для створення віртуального периметра навколо певної географічної зони. Коли користувач із мобільним пристроєм входить або виходить із цієї зони, система може автоматично надсилати повідомлення, запускати рекламу. Наприклад, ви проходите повз аптеку – і отримуєте смс-ку з промокодом на знижку в ній.

Візуальна демонстрація роботи геофенсингу

Ви створюєте віртуальну зону — і щойно користувач із телефоном у кишені заходить у неї, він отримує релевантне повідомлення чи пропозицію. Так працює геофенсинг.

Як це працює?

Геофенсинг базується на інструменті Big Data від мобільних операторів, тобто для запуску вам треба звернутися напряму до них. Якщо ви хочете запустити геофенсинг для абонентів різних операторів стільникового зв’язку, наша компанія AlphaSMS може допомогти з цим.

У загальних рисах механіка геофенсингу така:

  1. Визначається конкретна територія — наприклад, радіус 500 метрів навколо магазину.​
  2. Виявлення пристроїв: коли користувач із увімкненими службами локації входить у цей радіус, система фіксує його присутність.​
  3. Надсилання повідомлення: після входу в потрібну геозону користувач отримує, наприклад, повідомлення з акцією або спеціальною пропозицією від бізнесу, який розташовується у цій зоні.​

Приклад геофенсингової розсилки:

Людина заходить у торгівельний центр і отримує смс про акцію у кав’ярні, яка тут розташовується: «Тільки сьогодні! При замовленні нашого фірмового лате – бейгель у подарунок!». А коли людина залишає ТЦ, їй надходить таке повідомлення: «Наш фірмовий лате чекає на тебе. Бейгель запакуємо з собою у подарунок!».

Які бізнеси використовують геофенсинг?

Можливості геофенсингу використовують маркетологи різних сфер бізнесу. При чому не лише для рекламних розсилок про акції, але і для покращення послуг доставки, першого контакту з аудиторією конкурентів.

У роздрібній торгівлі: магазини надсилають промокоди та анонси акції клієнтам, запрошують на відкриття.

Під час фестивалів чи бізнес-заходів геофенсингові розсилки допомагають організаторам швидко сповістити учасників про початок виступу чи оновлення розкладу.

Перевізники та служби доставки використовують геофенсинг для відстеження руху своїх автобусів чи авто, аби оптимізувати логістику.

І нарешті найгарячіше використання геофенсингу – це налаштування тригерних розсилок зі своїми пропозиціями на тих абонентів, які підходять до магазину чи закладу вашого конкурента.

Як запустити ефективні таргетовані розсилки з Big Data та AlphaSMS

Якщо вам потрібно запустити масові геотаргетовані розсилки на абонентів різних операторів і ви не робили такого раніше, наша команда допоможе зробити це максимально ефективно і візьме усі етапи взаємодії з мобільними операторами на себе.

Аби підготувати для операторів максимально чіткі задачі по таргетуванню, ми проводимо детальне брифування власника бізнесу: разом визначаємо, які ключові параметри треба задіяти, щоб знайти потрібну аудиторію.

Ми з клієнтом обговорюємо, яка в нього цільова аудиторія, яка ціль розсилки. Наприклад, власник ювелірного магазину хоче надіслати повідомлення людям з чеком понад 5 тисяч гривень за нещодавні покупку. І ми під це формуємо сегмент.

Інше завдання: відкривається нова аптека у невеликому містечку. Ми збираємо аудиторію з тих, хто живе або часто буває у районі цієї аптеки і надсилаємо їм повідомлення про відкриття.

Тобто в кожному випадку – досить точна аудиторія, і від цього залежить успішний результат.

Підготовка до запуску такої кампанії справді ретельна і займає від 7 до 14 днів, це від брифування до старту розсилок. Тож якщо плануєте відкриття чи грандіозний розпродаж – врахуйте, що звернутися треба завчасно.

Коли чіткий запит від клієнта сформований, ми йдемо з ним до операторів. І тут важливо зазначити, що всі мобільні оператори категорично забороняють розсилки за певними темами.

Під забороною:

  • гемблінг/казино,
  • алкоголь,
  • тютюн,
  • політична агітація.

Коли варто замовляти таргетинг з Big Data: продаж яхт чи доставка води?

Таргетовані розсилки з інструментом Big Data – це недешева послуга, мінімальний орієнтир – 30 000 гривень на одного оператора.

Ми відразу про це говоримо, бо до нас звертаються і майстри манікюру, і маленькі салони краси із запитом, наприклад, зробити розсилку на жінок, які витрачають по 50 000 гривень на місяць. І ми пропонуємо їм розглянути інші варіанти рекламних розсилок, не такі дороговартісні. Адже це буде просто нерентабельно для малого бізнесу. Цей формат підходить великим брендам або національним компаніям: наприклад, запрошення на відкриття фірмового закладу чи промо нової аптечної мережі.

Фінальна вартість залежить від кількості охоплених контактів. Також у різних операторів різні розцінки: у lifecell база менша і повідомлення дешевші, у Kyivstar — більша, але й дорожча. Клієнти AlphaSMS можуть міксувати операторів і кількість розсилок, щоб оптимізувати бюджет.

Ми працюємо з якістю, нам важливо досягти цілей, які перед нами ставить клієнт і знайти саме тих, хто йому потрібен, яким би складним завданням це не було.

Наприклад, у моїй практиці був такий запит: запустити таргетинг у вайбері для лікарів і пацієнтів однієї зі столичних лікарень. При чому для пацієнтів одне повідомлення, а для медперсоналу – інше. Складність була у тому, аби зрозуміти, хто з усіх користувачів, яких оператори зафіксували на території лікарні є лікарем, а хто – проходить там лікування. Математика, моделі – ми довго з цим завданням гралися, але врешті все вийшло саме так, як хотів замовник.

Або інший цікавий кейс: до нас звернувся власник бізнесу з продажу яхт із запитом знайти покупців. Ми зробили таргетинг на тих, хто живе в самому центрі Києва, власників авто класу люкс, які відвідують тренажерні зали 3 рази на тиждень і вечеряють у закладах з високим чеком.

Результати були вражаючі, клієнт продав все, що планував. Цей кейс з яхтами добре ілюструє можливості глибокої поведінкової аналітики.

Маю у своїй практиці і приклад, коли геотаргетинг не приніс бажаних результатів. Запускали кампанію для бізнесу з доставки води, конверсія була невисока та не виправдала вкладення в таку рекламу. Причина — низький чек і відсутність «емоційного драйву» в товарі.

Моя порада: перш ніж замовити таргетинг з Big Data, визначте середній чек вашого клієнта. Якщо він низький – найімовірніше, що така реклама не окупиться.

Допоможемо знайти ідеальне місце під ваш бізнес

Обрати локацію для бізнесу – це теж про геотаргетинг. До нас часто звертаються власники бізнесу чи керівники мереж. Аби ми допомогли визначити оптимальне місце розташування для нового фірмового закладу, банкомату  чи зоомагазину.

Наприклад: ви відкриваєте healthy food точку, і ми визначили, що на цій вулиці працюють офісні молоді люди з відповідним лайфстайлом – це воно! І вам лишається замовити у нас розсилку про святкове відкриття.

Замість висновків, або що маркетологу слід запам’ятати про геотаргетинг

Геотаргетинг у Viber (реклама в чатах) налаштовується всередині самого месенджера через інструменти Viber для бізнесу та регулюється правилами цієї платформи. Використовуйте дані аналітики для корекції бюджету: скорочуйте витрати на неефективні регіони та підсилюйте комунікацію в тих, де бачите хороші результати.

Геофенсинг-розсилки – це дієвий спосіб «зловити клієнта в моменті», коли він поруч із вашим бізнесом. Ви створюєте віртуальну зону — і щойно користувач із телефоном у кишені заходить у неї, він отримує ваше смс із запрошенням зайти у ваш заклад. Це ідеальний інструмент для локальних акцій та підвищення конверсії без зайвого спаму.

Мобільні оператори «бачать» усіх користувачів за тисячами різних параметрів. Це можливість таргетувати свої розсилки не лише за базою «стать, вік, місто», але й поведінкою: як часто ви ходите у спортзал. Авто якої марки водите чи що купили минулого місяця. З такими даними  комунікація може бути максимально персоналізованою, якщо, звісно, бізнес готовий серйозно вкластись в таку аналітику.

Геотаргетинг Big Data виправдовує себе лише там, де кожен новий покупець приносить бізнесу достатню маржу. Ювелірні магазини, преміум-фармацевтика, продаж яхт – так. Кав’ярня з середнім чеком у 200 гривень – ні.

Якщо сумніваєтесь, що ваші маркетологи впораються із запуском масової таргетованої розсилки напряму через операторів – звертайтесь до фахівців команди AlphaSMS

Що ще почитати

proposal

Спробуйте нашу розсилку безкоштовно прямо зараз!

SMS розсилки в будь-яку країну світу, на будь-якого мобільного оператора. Інтеграції з популярними CRM допоможуть автоматизувати та прискорити взаємодію з клієнтом. Реєструйся на сайті та запускай розсилки прямо зараз!

Підключитися
proposal

Почніть розсилати прямо зараз!

Viber — не лише один із найпопулярніших месенджерів, а й ефективний інструмент для просування бізнесу та реклами. Згідно з останніми даними, аудиторія цього месенджера склала 262 млн. користувачів. Залучайте клієнтів до спілкування з брендом, зробіть процес покупки цікавим!

Підключитися

Шановні Клієнти!

    ТОВ «ІНВЕСТУМ» висловлює Вам свою повагу та офіційно повідомляємо, що з «01» квітня 2021 року вносяться зміни до Публічного договору (оферти) про надання послуг по передачі SMS-повідомлень.

    Просимо ознайомитися з новими умовами для уникнення непорозумінь у майбутньому.

    Дякуємо Вам за плідну співпрацю.

 

Послуги смс-маркетолога.

Не завжди якість означає кількість, інколи є сенс не економити на символах одного повідомлення, а відправити якісний текст, що стимулює продажі.

Смс-маркетолог – вузькопрофільний спеціаліст, який:

  • перевірить Вашу розсилку
  • надасть рекомендації щодо покращення/зміни тексту
  • проконсультує по критеріям ефективного маркетингу

Умови надання послуги:

  1. кількість відправлених повідомлень через АльфаSMS – від 10 000 в місяць по одному альфаімені
  2. розповсюджується тільки на повідомлення рекламного характеру
  3. послугою можна скористатися не більше трьох разів на календарний місяць по одному альфаімені
  4. перевіряється вже написаний текст, маркетолог самостійно не створює тексти повідомлень
  5. При виконанні вищезазначених  пунктів для перевірки тексту і отримання більш детальної інформації необхідно відправити лист з темою «sms» на електронну адресу [email protected] з вказанням номера Вашого аккаунту і тексту смс розсилки.
Показати ще Згорнути