Спілкуєтесь зі своєю цільовою аудиторією через месенджер Viber? Чудовий вибір! Але чи використовуєте ви всі його можливості максимально?
Розсилати через Viber повідомлення, які нічим не відрізняються від простих смс – це як використовувати гоночне авто виключно для поїздок у пекарню за два квартали: нібито і користь є, але закладену потужність не реалізовано.
У цій статті ми розповімо, як додані кнопки, опитування та меню перетворюють звичний нам месенджер на мініплатформу з продажів та збору фідбеку від клієнтів. І розберемо приклади вдалого та не дуже використання інтерактивного контенту у Вайбері, поїхали!
Кнопки в повідомленнях — це інтерактивні елементи із простим CTA (Call to Action), які дозволяють користувачеві здійснити вказану дію в один клік, наприклад, перейти до онлайн-магазину, подзвонити чи навіть здійснити оплату.
Процес створення кнопок у вайбер-розсилці простий та включає такі етапи:
Інтерактивні повідомлення з кнопками демонструють вищий CTR, ніж просто текстові.
Повідомлення з маркетингової розсилки Viber може містити до 3 кнопок з різним текстом та функціями. Не треба створювати кнопки заради кнопок. Хай кожна з них буде маленьким закликом до дії, ідеально вписаним у контекст повідомлення.
Коли варто додати інтерактивну кнопку?
Привернути увагу користувача і встигнути заохотити його до потрібної дії – суперзадача мобільного маркетингу. Адже фокус уваги респондента може змінитись за долю секунди. Інтерактивні кнопки якраз допомагають зекономити ці дорогоцінні мілісекунди.
Кнопка асоціюється з миттєвим вирішенням. Це не лише елемент дизайну (хоча і візуальний ефект теж працює, кнопка в масиві тексту одразу привертає увагу), це миттєве скерування отримувача до наступної бажаної дії.
Текст:«Переходьте за посиланням до нашої онлайн-вітрини та вибирайте свою ідеальну пару кросівок:
або
Кнопка: «Гоу в магазин!»
Текстовий заклик має свої плюси, але тут криється і ризик, що фокус уваги отримувача зміниться, перш ніж він дочитає це речення до кінця.
Використання СТА-кнопок підвищує конверсію у Viber-повідомленнях: кнопки спрощують перехід до цільової дії та інтуїтивно сприймаються користувачем як швидке рішення: не треба шукати, скролити, копіювати, писати.
Приклад використання інтерактивних повідомлення з кнопками.
Інтерактивна кнопка – це інструмент, але він потребує також професійного підходу, аби ваш СТА спрацював.
Розглянемо специфіку впровадження кнопок у Viber-розсилках на прикладі рекламного повідомлення про старт великоднього розпродажу у магазині декору.
Текст повідомлення:
«Свято наближається — час прикрасити дім! Лови знижки до -30% на весняний декор, свічки, кошики, гірлянди та інші великодні скарби. Безкоштовна доставка від 1000 грн. Акція діє до 15 квітня!».
А далі варто би додати інтерактивну кнопку та підібрати для неї оптимальний СТА.
Варіант 1: «Деталі тут»
Кнопка з таким текстом скоріш за все дасть слабку конверсію, адже вона слабо вказує на можливу дію, не стимулює до кліку. Для отримувача очікуваний результат від натискання такої кнопки виглядає надто узагальнено і розмито: а що саме я отримаю, натиснувши на цю кнопку? Тож це поганий варіант.
Варіант 2: «Отримати купон -30%»
Кнопка з таким СТА орієнтована на глибшу конверсію, дія чітка і зрозуміла, кнопка нагадує про можливість отримати вигоду. Отримувачу легко спрогнозувати, що буде, якщо він натисне на таку кнопку і є враження, що ця кнопка одразу дає вигоду: «Натисну – і точно щось отримаю!» (купон). Тож це хороший варіант текстівки для СТА-кнопки.
Опитування у Вайбері: збирайте інсайти легко
Будувати гіпотези про свою ЦА і тестувати їх, звісно ж, цікаво. Та не забувайте поєднувати цей процес з регулярним збором даних про цю саму аудиторію. Замість вгадувати, що сподобається вашим клієнтам, зберіть інсайти через прості опитування.
Навіть 2-3 питання допоможуть зібрати зворотний зв'язок від клієнтів, звірити ваші гіпотези з їхніми реальними потребами та запитами.
Приклад використання у Viber-розсилках інтерактивного повідомлення з опитуванням
Як створити ефективні опитування для залучення аудиторії
Формат повідомлень з інтерактивними опитуваннями незамінний для збору відгуків (після покупки, отримання послуг, спілкування з оператором тощо), вивчення уподобань ваших клієнтів та збору даних, які допоможуть провести чіткішу сегментацію клієнтської бази.
Більше деталей про клієнта – більше даних для персоналізованої комунікації – більша залученість клієнтів та краща конверсія.
Viber-опитування – це спосіб провести просте маркетингове дослідження для свого бізнесу без залучення спеціалізованих сервісів.
Технічні нюанси опитувань у Viber-розсилці:
Приклади вдалих запитань для зворотнього зв’язку через опитування у Viber
Приклади невдалих опитувань
Приклад 1
Питання: «Що ви думаєте про наш бренд?»
Варіанти відповіді: а) все супер; б) середньо; в) погано.
Чому таке опитування неефективне?
Слабке питання, не зрозуміло, що саме хоче дізнатися бренд.
Запропоновані відповіді надто загальні, їх неможливо використати для конкретних бізнес-рішень. Припустимо, більшість користувачів відповіли «погано», що далі? Що саме змінити, покращити?
Як виправити?
Обрати фокус для свого питання, замість загального «Що ви думаєте про наш бренд», дослідіть вужчий запит: «Які враження залишають покупки у нашому магазині?», і додайте мотивацію: «Це допоможе нам покращити ваш досвід».
Варіанти відповіді: а) зручно і швидко; б) хотілося б більше асортименту; в) складно орієнтуватись, треба впорядкувати.
Ми отримали зворотний зв’язок через опитування у Viber – що робити з результатами? Далі все, як ми, маркетологи, любимо: ретельна аналітика, сегментація, налаштування розсилок у Вайбері.
Таке Viber-опитування для аналізу клієнтів уже буде дієвішим, а на основі отриманих відповідей можна сегментувати аудиторію.
Наприклад, так:
На кожен сегмент можна запустити окрему розсилку.
Для сегмента 1 (Задоволені): пропозиція залишити відгук за бонус.
Для сегмента 2 (Зацікавлені у ширшому асортименті): добірка новинок.
Для сегмента 3 (Ті, хто має труднощі у покупках): гайд по вибору чи пропозиція чату з консультантом.
Меню у Viber-розсилках: мінінавігація для користувача
Інтерактивне меню — це набір кнопок з варіантами дій, який з'являється в чаті одразу під повідомленням та скеровує отримувача до наступного кроку, не залишаючи месенджер.
Налаштування меню у Вайбері допоможе оптимізувати процес вибору товарів для е-commerce, зняти навантаження з відділу підтримки через автоматизацію запису на послугу чи вирішення FAQ без оператора.
Кастомні меню у Вайбері, у поєднанні з попередньою сегментацією аудиторії, дозволяють маркетологу продумати кнопки для кожного сегмента так, щоб кожна вела у окрему воронку.
Інтерактивне повідомлення у Viber може містити до 6 кнопок: кожна кнопка може мати текст, зображення та закладену дію.
Приклад використання у Viber-розсилках інтерактивного повідомлення з меню.
Приклад вдалого використання меню у Viber для бізнесу:
«Весна – час оновити дім! Ми зібрали найкраще з весняної колекції декору. Оберіть, що цікавить найбільше — і отримайте добірку з ідеями та знижками!».
Варіанти кнопок меню:
Таке меню буде зрозумілим для користувача, демонструє йому можливість зекономити свій час у пошуках цікавого товару та не упустити акційні пропозиції.
Приклад невдалого оформлення меню у Вайбер-повідомленні:
«Ми оновили асортимент товарів для декору. Дивіться нове у меню нижче».
Варіанти кнопок меню:
Що не так: кнопки надто абстрактні, відсутній емоційний тригер або вигода для користувача, як у самому повідомленні, так і в кнопках. Таке меню викликає більше запитань, ніж пропонує відповідей: чому «Усі товари» стоїть на першому місці, якщо це розсилка про оновлення товару? Навіщо користувачеві взагалі зараз переглядати увесь асортимент? «Недорогі» – за якою шкалою?
Комбінація інтерактивних елементів у Вайбері: як створити ідеальний мікс
Поєднання різних форматів інтерактивного контенту у маркетингових Вайбер-розсилках дає найкращі результати.
Одна кнопка – це потенційний клік. Окреме опитування – збір фідбеку. Повідомлення з меню – це зручність для отримувача. Але якщо грамотно поєднати всі ці інструменти, Viber працюватиме для вашого бізнесу як міні-лендінг, що проведе клієнта від знайомства з вами до здійснення покупки.
Корисні поради для маркетологів, що вперше запускають розсилки у Ватсапі чи Вайбері з використанням інтерактивних елементів:
Що варто забрати в нотатки про розсилки з інтерактивними елементами: 7 порад від AlphaSMS
Комбінуйте, тестуйте і конвертуйте ваші розсилки в бажаний результат разом з AlphaSMS!
Підпишись та стань гуру в маркетингу!