Телефон

0 800 307-444

Скасування
tel Зателефонувати msg Онлайн підтримка
AlphaSMS Блог Viber Сегментація аудиторії для таргетованих розсилок у Viber
#Viber Сегментація аудиторії для таргетованих розсилок у Viber
Інеса Скачко
Додано: 17.06.2025
Переглядів: 160

Сегментація аудиторії для таргетованих розсилок у Viber

Влучну сегментацію клієнтів можна порівняти із успіхом на корпоративній вечірці: усі запам’ятають вас лише з найкращого боку, адже ви точно знаєте, з ким можна пожартувати про політику, кому показати фото вашого песика, а кого викликати на танцювальний батл.

Якщо в арсеналі маркетингових інструментів вашого бізнесу є персоналізовані Viber чи Whatsapp розсилки, вам слід приділити увагу сегментації аудиторії, на яку ви плануєте вести таргетовану кампанію.

В цій статті ми розкажемо про ключові підходи, найпоширеніші помилки при сегментації аудиторії та корисні інструменти, які допоможуть вам робити ефективні розсилки у Viber.

Що таке сегментація аудиторії і з чого почати

Сегментація аудиторії в маркетингу – це розподіл вашої ЦА на групи (сегменти) за наявними спільними ознаками. Базовими критеріями такого розподілу зазвичай є:

  • вік;
  • стать;
  • геолокація;
  • зайнятість;
  • сімейний статус.

Але це лише крихітна верхівка айсберга, з цього можна розпочати. Сегментація клієнтів – це постійний процес, а не разова операція. Адже навіть ювелірно відкалібрована сегментація клієнтської бази з плином часу втрачає свою актуальність. Маркетолог має завжди пам’ятати, що зібрані ним групи, це не цифри, це люди: вони одружуються, переїжджають, змінюють харчування і захоплення, втрачають роботу чи навпаки відкривають власний бізнес – їхні інтереси та потреби постійно змінюються.

Та не хвилюйтеся – команда AlphaSMS допоможе вам розібратися в усіх тонкощах та автоматизувати все, що можна автоматизувати.

Чому сегментація така важлива для таргетованих розсилок у Viber?

Бо без цього вони просто не будуть таргетованими. Таргетоване повідомлення – це таке, що орієнтоване на конкретну частину аудиторії.

Уявіть, що вам треба привітати паперовими листівками усіх ваших рідних, друзів та колег. Якщо ви всім надішлете однакові листівки з  одним текстом для всіх – якими будуть шанси, що отримувач захоче її зберегти та поставити на поличку? Інша річ, якщо ви відправите бабусі і другу з коледжу саме ті поштівки, які відповідають їхньому смаку і вашому з ними стилю спілкування.

Ми не дарма обрали саме приклад з листівками, адже Вайбер для бізнесу теж має широкі можливості візуального оформлення та вираження емоцій через картинки, відео, стікери, емодзі.

Зближення з клієнтом

Вдало сегментувавши свою ЦА, ви будете створювати маркетингові кампанії, які працюватимуть на розвиток лояльності клієнтів до вашого бренду.

Один раз отримавши повідомлення, яке резонуватиме її інтересам, наступне людина відкриватиме вже з більшою довірою та позитивними очікуваннями. Регулярно отримуючи релевантний контент, клієнт сприймає його не як нав’язливу рекламу, а як корисну інформацію, яка може принести йому вигоду.<

Зростаюча лояльність клієнта впливає на конверсію, середній чек та навіть LTV.

Оптимізація маркетингових витрат

Сегментація ЦА у Вайбері економить ваші гроші: замість злити весь бюджет на однотипну та одночасну розсилку по всій клієнтській базі, ви розподілите його на кілька кампаній з персоналізованими повідомленнями та пропозиціями для кожного сегменту.

Приклад. Ви продаєте конструктори Lego. Їх купують дорослі, але є нюанс: купують і для дітей, і для себе. Якщо ви не врахуєте цього при налаштуванні кампанії, ефективність її буде невисокою. Так, мами і тата будуть раді повідомленню про суперзнижку на конструктор для малюків, а ось дорослі колекціонери конструкторів за мотивами відомих кінофраншиз, отримавши пропозицію купити «Пожежну станцію 3+», скоріш за все будуть розчаровані і відчують себе ніяково.

Очевидні і неочевидні вигоди сегментації для масових розсилок

Сегментовані та таргетовані розсилки у Viber підвищують конверсію, ROI та дозволяють бізнесу покращити результати у кожній з груп, працюючи з нею за індивідуальною маркетинговою стратегією.

Які переваги має бізнес, який сегментує свою аудиторію перед запуском розсилок?

  1. Навіть пропонуючи один і той самий товар різним групам, можна акцентувати на різних його перевагах, залежно від головного запиту групи.
  2. Персоналізація контенту.
  3. Розвиток лояльності: клієнт відчуває, що його потреби та інтереси розуміють.
  4. Можливість тестувати окремі гіпотези для кожної групи та відточувати маркетингову кампанію.
  5. Виявлення вужчих сегментів ринку із нижчою конкуренцію.

4 основні критерії сегментації аудиторії для Viber

Viber є одним з найпопулярніших мобільних застосунків і месенджерів серед українських користувачів. За даними досліджень, станом на 2024 рік 98 % власників смартфонів в Україні користуються цим месенджером.

За даними компанії, охоплення у віковому сегменті 25-34 роки складає 99 %! Це перше, що ви можете врахувати при вивченні вашої аудиторії у Вайбер.

Розглянемо 4 критерії, за якими маркетологи рекомендують проводити базову сегментацію клієнтської бази.

Демографічна сегментація

Демографічна сегментація – це виокремлення аудиторії за віком, статтю, сімейним статусом, зайнятістю.

Як використовувати: молодим батькам будуть цікаві акційні пропозиції на дитячі товари, тоді як студенти більш зацікавлені у накопичені бонусів, а самотні люди літнього віку оцінять пропозиції з безкоштовною адресною доставкою.

Географічна сегментація

Цей критерій враховує місце проживання, часові пояси, кліматичні умови.

Як використовувати: географічна сегментація особливо важлива для тих, хто працює на міжнародному ринку, аби вірно врахувати культурний код повідомлення, час його отримання. Для бізнесів з офлайн представництвом важливо врахувати і вужчу географію: продумати офер до дня міста чи локальних традицій, старту курортного сезону чи опалювального сезону.

Поведінкова сегментація

Цей підхід враховує активність користувача у Viber, його клієнтський досвід у взаємодії з брендом.

Як використовувати: привітайте нового клієнта, запропонувавши йому безкоштовну доставку на друге замовлення, неактивним клієнтам запропонуйте ексклюзивні знижки, аби заохотити їх відновити взаємодію.

Психографічна сегментація

Цей тип сегментації часто недооцінений маркетологами, він виокремлює інтереси та стиль життя клієнтів.

Як використовувати: людині, яка багато подорожує, бренд білизни запропонує легкі у догляді моделі, а молодій екосвідомій мамі – зручні та виконані з переробленої сировини.

4 критерії сегментації

Як використовувати сегментацію для персоналізованих розсилок

Розберемо, як можна використати сегментовані Viber-розсилки на прикладі магазину спортивних товарів.

Дано: бренд товарів для спорту та активного дозвілля, який працює офлайн та онлайн.

Ціль: залучити якомога більше покупців на весняний розпродаж з нагоди Великодня.

Інструмент інформування: масова розсилка у Вайбері за наявною базою контактів.

Магазин проаналізував та сегментував свою клієнтську базу та виділив 3 ключових сегменти для персоналізованих повідомлень.

  1. Група «Мами». Жінки 25-35 років, які мають дітей та живуть у сільській місцевості.
  2. Група «Холостяки». Неодружені чоловіки 25-45 років, які живуть у великих містах.
  3. Група «Активні». Чоловіки та жінки, які ведуть активний спосіб життя та вже не раз купували товари для спорту.

Для кожної групи маркетолог бренду продумав свій стиль повідомлення та акценти:

  1. Група «Мами»: вітання з Великоднем + інформація про старт розпродажу + фото акційних товарів для дітей + акцент на тому, які ці товари допоможуть урізноманітнити дозвілля дитини та заохотити її до занять спортом вдома, коли немає можливості відвідувати гуртки чи спортивні секції.
  2. Група «Холостяки»: меседж «Ти заслужив відпочинок», «Час відкривати сезон за містом» + фото товарів, які можна купити на компанію: футбольний м’яч, тент, надувний човен.
  3. Група «Активні»: лаконічне і динамічне за стилем повідомлення + промокод на знижку на спортивні товари + акцент на обмеженому періоді використання промокоду.

Як компанії використати внутрішню аналітику Viber для збору даних та створення сегментів?

Viber дає можливість збирати статистику на основі попередніх розсилок: скільки абонентів отримали ваше повідомлення, скільки з них відкрили його і скільки перейшли за наданим посиланням.

Ці дані можна, наприклад, використати для формування сегменту: запустити вайбер-розсилку з ексклюзивною пропозицією для тих, хто швидко відкрив попереднє повідомлення, але не зацікавився запропонованим товаром чи акцією.

Інструменти для ефективної сегментації аудиторії у Viber

Якщо ви вже досконало знаєте свою ЦА, сегментувати її вам буде неважко. Для підвищення ефективності маркетингу залучіть додаткові інструменти збору та аналізу інформації:

  • CRM-дані;
  • предиктивна сегментація через інструмент Big Data від AlphaSMS;
  • матеріали з Google Analytics;
  • внутрішня аналітика Viber;
  • аналітика відгуків про аналогічні продукти у конкурентів;
  • опитування через чат-бот;
  • свіжі дослідження вашого ринку.

Платформа AlphaSMS дозволяє повністю автоматизувати процес сегментації у Вайбер-розсилках. Ви можете завантажити вашу клієнтську базу контактів, налаштувати фільтри за демографічними, географічними чи поведінковими характеристиками, і система автоматично розподілить аудиторію на групи. Це заощадить ваш час та убереже від помилок, які неминуче виникають при так званій ручній сегментації, коли великі обсяги даних опрацьовує людина.

4 помилки при сегментації, які зіпсували тисячі маркетингових кампаній

Навіть досвідчені маркетологи помиляються. Наші уявлення про ЦА можуть бути дуже стереотипними і далекими від реальності. Це призводить до стратегічних помилок у маркетингу, яку коштуватимуть компанії дуже дорого.

4 хибних кроки у сегментації аудиторії, які шкодять вашому бізнесу:

  1. Надто широко. Виокремлення занадто широкого сегменту на основі лише 1-2 параметрів. Наприклад: в групу «Чоловіки, які живуть в Києві» потраплять і студенти, і пенсіонери.
  2. Надто вузько. Гіперсегментація складна в управлінні сегментами аудиторії і для невеликих бізнесів може бути збитковою.
  3. Стереотипи. Спрощення, які видаються влучними та зручними, можуть зіграти з вами злий жарт: стереотипи на кшталт «жінки в декреті не цікавляться інвестиціями» чи «чоловіки обирають лише практичність та технологічність» уже катастрофічно застаріли.
  4. Ігнорування важливих факторів. Звісно, ви не щоразу будете враховувати всі критерії сегментації, але інколи один, який на перший погляд здається неважливим, може відіграти ключову роль. Наприклад, ви пропонуєте онлайн-навчання і при налаштуванні кампаній не зважаєте на географічних фактор, мовляв, це ж онлайн-курс, доступний звідусіль! Але рівень доходу та ритм життя у жителів столиці та маленьких містечок дуже відрізняється, тому краще розділити їх в окремі групи та надіслати окремі пропозиції.

Аби перевірити, чи ефективно ви сегментували свою ЦА, скористайтесь цим чек-листом від AlphaSMS:

  • Чи відповідає сегментація цілям вашого бізнесу?
  • Чи врахували ви всі доступні вам дані про клієнтів?
  • Чи автоматизували ви процеси аналізу даних для уникнення помилок?

Підтвердити вашу гіпотезу допоможуть спліт-тестування для кожного сегменту.

Головне, що вам варто запам’ятати про сегментацію аудиторії

Сегментація аудиторії – це обов’язкова умова персоналізованого маркетингу. Перед тим, як зробити розсилку через Вайбер, обов’язково проведіть аналіз своєї ЦА та сегментуйте її на кілька груп для окремих кампаній.

Так ви зможете вибудувати для кожної з них ефективну стратегію, обрати найкращий час комунікації та формувати справді релевантні офери.

Регулярне сегментування аудиторії допомагає бізнесу:

  • підвищувати лояльність клієнтів;
  • передбачати наступні болі та можливі запити клієнта;
  • збільшення LTV;
  • виявити на своєму ринку нові ніші з нижчою конкурентністю;
  • оптимізувати бюджет маркетингових кампаній.

Застосовуйте різні підходи до сегментування клієнтської бази, кожну гіпотезу перевіряйте тестуванням.

Платформа AlphaSMS пропонує сучасний підхід для таргетованих розсилок через Viber: інтуїтивно зрозумілі інструменти для автоматичної сегментації аудиторії, аналітики та управління кампаніями.

Ми допоможемо вам знайти найперспективніші групи клієнтів та доставити їм ваше повідомлення в ідеальний момент!

Почніть розсилати повідомлення вже зараз!

Даруємо безкоштовні автодзвінки після реєстрації.
Протестуйте розсилку голосових повідомлень, не витрачаючи жодної копійки

Замовити дзвінок
Сподобалася стаття?

Поділіться у соц. мережах!

Середня оцінка: 8/10
Усього голосів: 1
left
Попередня стаття
Інтеграція SMS-маркетингу з CRM-системами та іншими інструментами автоматизації маркетингу
right
Наступна стаття
Як використовувати SMS для підвищення лояльності клієнтів
Пости за категоріями
actual
Хочеш отримувати актуальні новини від AlphaSMS?

Підпишись та стань гуру в маркетингу!