Неможливо вибудувати якісну комунікацію з аудиторією лише на рекламних меседжах. Інформаційні повідомлення допоможуть створити середовище, де клієнт почуватиметься важливим, залученим і з вашою підтримкою навіть у ті моменти, коли відділ саппорту насправді відпочиває.
Інформаційні повідомлення від компаній поділяються на сервісні та транзакційні.
Сервісні повідомлення – це корисна для клієнта інформація, не обов’язково пов’язана з його діями: графік роботи, зміни в умовах обслуговування, нагадування про запис на прийом чи потребу оновити застосунок.
Тоді як транзакційні повідомлення – це завжди реакція на певну дію користувача: підтвердження реєстрації, нагадування про оплату чи сигнал про те, що вона пройшла успішно.
У цій статті ми розберемо, як працюють транзакційні повідомлення у Вайбері та як вони допоможуть зекономити ваші кошти.
Результати маркетингових досліджень свідчать, що враження клієнта про бренд на 50% формується при першій покупці чи замовленні послуги.
Транзакційні повідомлення допомагають бізнесу супроводжувати клієнта у цей важливий момент. Процес оформлення першого замовлення стає прозорим і контрольованим, коли людина бачить відповідну реакцію компанії на кожен свій крок.
Це перша цеглинка у формуванні довіри: «все під контролем», «я бачу результат своїх дій», «все зрозуміло і мені не треба дзвонити на гарячу лінію».
Ще один позитивний сигнал для клієнта – можливість комунікувати з компанією там, де йому це зручно. Viber є одним з найпопулярніших месенджерів серед українських та європейських користувачів, тож сміливо обирайте його для швидкого інформування своїх клієнтів загалом та для підтвердження транзакцій різного роду.
А ще – це вигідно, бо економить ваші кошти! Адже надсилання транзакційних повідомлень через Вайбер обійдеться на 40-50% дешевше, ніж у форматі мобільних SMS.
Транзакційні повідомлення у Viber – це автоматизовані повідомлення, які надсилаються користувачам месенджера у відповідь на їхні дії або події, пов’язані з їхніми замовленнями чи акаунтами. Мета таких миттєвих повідомлень проста: проінформувати клієнта про статус дій, які він сам ініціював.
Наприклад, це можуть бути підтвердження замовлення, одноразові паролі для входу в акаунт чи оновлення статусу доставки у Вайбері.
Транзакційне клієнтське сповіщення може містити текст обсягом до 1000 символів та одне посилання, в цих повідомленнях не можна додавати емодзі, картинки чи кнопки – ці опції доступні лише для рекламних повідомлень.
Важливо: рекламний контент під офіційною забороною! Транзакційні повідомлення повинні містити лише дійсно важливу для клієнта інформацію щодо певного етапу своєї взаємодії з брендом. Це регулюється правилами Rakuten Viber Messenger і перед запуском кожен шаблон транзакційного повідомлення обов’язково проходить модерацію.
Хоча цей тип повідомлень і не допомагає бізнесу рекламувати свої послуги чи товари, він має іншу цінність: бути поруч з клієнтом у відповідальні моменти його customer journey.
Viber захищає своїх користувачів від спаму, тому ви зможете надсилати свої повідомлення тільки тим клієнтам, які при оформленні замовлення чи реєстрації акаунту дали згоду на отримання сповіщень від вас у цьому месенджері. Це стосується усіх бізнес-розсилок, транзакційні повідомлення – не виняток.
На відміну від рекламних, транзакційні повідомлення у Вайбері можна надсилати цілодобово, навіть за умови увімкнено режиму «Не турбувати» таке повідомлення буде доставлено.
Кожне транзакційне повідомлення – це текстовий шаблон із кількома змінними, такими як: ім’я отримувача, номер його замовлення чи унікальний код, посилання.
Зазвичай компанії потрібно продумати одразу кілька таких шаблонів на різні ситуації: вітання при реєстрації чи підписці, підтвердження замовлення, статус доставки. Але все залежить від масштабів компанії та комунікацій, які вона може вести через транзакційні сповіщення. Рекорд з моєї практики – запит на створення одразу 120 різних шаблонів!
Які транзакційні повідомлення Вайбер не пропустить?
Не втрачайте час і прослідкуйте, аби шаблони транзакційних сповіщень, які ви подаєте на погодження, не містили:
- рекламної інформації у будь-якому вигляді;
- тригерів до покупки чи замовлення послуги;
- вітань зі святами і подібних меседжів, орієнтованих на збільшення лояльності;
- прохань оцінити сервіс.
Дотримання цих умов дозволить вам швидше пройти модерацію мережі та запустити ефективні вайбер-розсилки транзакційних повідомлень.
Транзакційними сповіщеннями послуговуються великі і малі бізнеси, банки, медичні заклади та лабораторії, логістичні компанії, державні установи.
Приклад 1. Повідомлення про покупку у Вайбері від інтернет-магазину техніки.
Тригер: клієнт оформив замовлення на смартфон.
Повідомлення у відповідь: «Дякуємо за замовлення! Замовлення №12345 успішно оформлено. Очікуйте підтвердження про відправку протягом 24 годин».
Приклад 2. Повідомлення-нагадування про прийом у лікаря.
Тригер: клієнт записався на прийом через сайт клініки.
Повідомлення у відповідь: «Нагадуємо: консультація лікаря у вівторок, 1 травня о 14:30. Чекаємо вас за адресою: вул. Франка, 12. У разі змін телефонуйте: 0 800 123 456».
Приклад 3. Підтвердження надходження коштів від банку.
Тригер: клієнт отримав переказ на свою картку.
Повідомлення у відповідь:«Ваш рахунок поповнено на 3 500 грн. Дата: 29.04.2025, 13:42».
Які вигоди транзакційні повідомлення дають бізнесу?
Для самостійного налаштування транзакційних повідомлень вам знадобиться бізнес-акаунт у Viber.
Наступний крок – інтеграція Viber з вашою CRM, CMS або API. Аби Viber «знав», коли ваш клієнт оформив замовлення, потрібно налаштувати логіку між усіма системами: в CRM змінюється статус – спрацьовує тригер – користувачеві надсилається відповідне повідомлення через API партнера.
Обов’язково треба продумати шаблони транзакційних повідомлень за вашими запитами та погодити їх з Viber. Після проходження модерації лишається налаштувати тригери для кожного шаблону: на яку дію користувача буде надсилатись саме це повідомлення. Переконайтесь, що на вашому рахунку є мінімальний разовий платіж – і вперед.
Не розібралися з якимось з етапів або ж Вайбер вперто не пропускає створені вами шаблони – зверніться за консультацією до фахівців команди AlphaSMS.
Ми допомагаємо бізнесам запустити масові смс-розсилки не лише рекламного змісту, але й сервісного та транзакційного. Наші фахівці допоможуть вам зареєструвати акаунт, підготувати шаблони та затвердити їх у мережі Viber. Ми маємо чималий досвід роботи з транзакційними повідомленнями, що дозволяє нам витиснути з цього формату максимум, не порушуючи правила месенджера та економлячи ваш бюджет. Адже недосвідчені маркетологи часто втрачають кошти компанії, помилково надсилаючи рекламні повідомлення замість транзакційних, а це майже вдвічі дорожче.
Як ФОПам зекономити кошти, використовуючи транзакційні повідомлення у Вайбері?
Не буду тягнути інтригу: використовуйте транзакційні повідомлення для надсилання електронних квитанцій. Такі електронні чеки мають таку ж саму юридичну силу, як і роздруковані, якщо вони фіскалізовані у вашому програмному РРО (Реєстраторі розрахункових операцій).
Транзакційні повідомлення – це ваш сервіс. Їхня задача – не продавати, підтримувати, аби клієнт відчував, що він важливий для вас навіть тоді, коли нічого не замовляє.
На відміну від рекламних розсилок, транзакційні повідомлення дозволяють бути у контакті з клієнтом цілодобово, навіть при вимкнених сповіщеннях. Інколи одне, вчасно підтверджене замовлення у Вайбер може дати більший поштовх до наступної покупки, ніж три креативні рекламні повідомлення.
Надсилаючи транзакційні сповіщення через Viber, а не в SMS, ви економите до 50%, і при цьому якість комунікації не страждає.
Затвердження шаблонів – часто один з найскладніших етапів запуску. Суворо дотримуйтесь правил месенджера: ніякої реклами, CTA, тригерів. Все одно не вдається затвердити потрібну кількість шаблонів? Зверніться на консультацію до фахівця AlphaSMS.
Часто бізнеси недооцінюють транзакційки, адже ці повідомлення не рекламують, не продають, але саме вони формують важливу частину клієнтського досвіду, не забувайте про це!
Підпишись та стань гуру в маркетингу!