Телефон

0 800 307-444

Скасування
tel Зателефонувати msg Онлайн підтримка
АльфаSMS Блог Viber чи SMS: який канал комунікації краще обрати для вашого бізнесу?
Viber чи SMS: який канал комунікації краще обрати для вашого бізнесу?
Сергій Усупов
Додано: 10.04.2025
Переглядів: 29

Viber чи SMS: який канал комунікації краще обрати для вашого бізнесу?

Розбудова якісної комунікації з клієнтами – незмінний виклик, який постає як перед малим бізнесом, так і перед великими корпораціями.

Інформувати про бронювання, нагадати про акцію чи товар у кошику, підтвердити запис на сеанс – ці задачі потребують максимально оперативного інструменту комунікації.  Email-розсилки занадто повільні для цього, а соцмережі – надто заспамлені.

Згідно досліджень, 82% людей відкривають кожне повідомлення, яке висвічується на екрані їхнього смартфона, а 90% отримувачів читають його протягом 3 хвилин після отримання.

Тож вибір каналу для бізнес-комунікацій зводиться до питання: зробити ставку на традиційні SMS чи на Viber? 

Масова розсилка смс через Вайбер впевнено посіла одне з ключових місць у стратегіях сучасних маркетологів. Хтось уже повністю відмовився від старих добрих смс-ок на користь месенджера, хтось використовує його як додатковий канал зв’язку, а хтось панічно намагається розібратися в усіх тонкощах налаштування Viber для бізнесу, аби наздогнати конкурентів.

 Давайте розберемось, чи дійсно усім бізнесам слід переходити на розсилки у месенджері замість смс та які є ризики і переваги у кожного з цих каналів зв’язку.

SMS-маркетинг: уже застарів чи все ще набирає обертів?

Перша смс-ка була відправлена більше 30 років тому, у грудні 1992 року, а вже за якийсь тиждень компанія Nokia анонсувала вихід першого масового телефона, здатного відправляти та отримувати SMS.

З того часу розсилки смс перейшли зі статусу засобу для особистого спілкування у потужний інструмент для просування бізнесу. З’явився навіть окремий напрямок: SMS-маркетинг.  Це стратегія збільшення продажів через спілкування з новими та уже лояльними клієнтами за допомогою коротких текстових повідомлень в телекомунікаційних мережах.

Шалений сплеск популярності розсилок у форматі SMS стався під час пандемії. Згідно досліджень,  у березні 2020 року кількість бізнес-SMS збільшилася на 32% у порівнянні з січнем того ж року.

 

Під час локдауну шопінг зі смартфона став звичним явищем навіть для тих, хто раніше принципово віддавав перевагу покупкам оффлайн. А отже потреба бізнесів у цифрових комунікаціях з клієнтами теж зросла. 

Пандемія вже позаду, а SMS-розсилки не втратили своїх позицій. І навіть більше: за попередніми прогнозами фахівців, у 2025 році близько 80% компаній у світі вестимуть спілкування з клієнтами саме через короткі повідомлення.

На думку спеціалістів Beyond Market Insights, ефективність SMS для бізнесу в найближчі 5 років зростатиме, і до 2030 року ринок автоматизованих SMS-розсилок сягне рекордних $89,2 мільярдів. 

Фахівці вважають, що розвиток штучного інтелекту лише сприятиме ширшому використанню SMS-маркетингу: АІ зробить смс-розсилки ще ефективнішими, бо навчиться прогнозувати дії клієнтів та навіть підбиратиме ідеальний час відправки повідомлення для кожного окремого користувача.

Для яких бізнесів стратегія комунікації через SMS підходить найкраще?

Маркетологи світу вважають, що є три напрямки бізнесів, для яких цей канал спілкування з клієнтами є не опцією, а необхідністю: це ecommerce/роздрібна торгівля, охорона здоров’я та сфера банківських і фінансових послуг.

Втім, охоплення клієнтів через SMS актуальне практично для будь-якого бізнесу в онлайн чи офлайн сфері.

  1. Інтернет-магазини за допомогою смс-розсилок сповіщають покупців про актуальні акції та знижки, статус замовлення чи програму лояльності.
  2. Кафе та ресторани – розповідають про новинки та акційні позиції в меню, актуалізують бронювання столиків.
  3. Турагенції та перевізники – інформують про деталі рейсів, правила та умови трансферів тощо.
  4. Клініки, стоматологічні кабінети, салони краси – нагадують про запис на прийом, збирають відгуки, розповідають про акції та системи знижок.
  5. У сфері В2В послуг смс-маркетинг допоможе швидко розіслати запрошення на конференцію чи скерувати цільову аудиторію на сайт з важливим оновленням.

 

Які переваги дає масова SMS-розсилка для бізнесу?

Доступ до широкої аудиторії. Понад 5 мільярдів людей у світі мають мобільні телефони і ця цифра лише росте. SMS дає змогу комунікувати навіть з тими користувачами, які використовують старі моделі телефонів.

Охоплення аудиторії без інтернету. Це особливо актуально в умовах українського сьогодення, коли через перебої з електроенергією користувачі періодично втрачають доступу до інтернету, особливо в маленьких селищах та містечках.

Швидкість доставки. Середній час доставки SMS більшістю мобільних операторів складає менше 30 секунд. При цьому 62% людей перевіряють свій смартфон не рідше ніж кожні 30 хвилин.

Високий коефіцієнт Open Rate, тобто рівень відкривання повідомлень клієнтами. За статистикою, комерційні SMS відкривають від 80 до 98% отримувачів.

Висока конверсія. Головна причина високої конверсії смс у цільову дію – їх простота. Обмеженість цього формату текстових повідомлень стає його перевагою: немає великої кількості посилань та картинок, заклик до дії максимально чіткий та зрозумілий отримувачу.

Слабкі місця SMS-маркетингу: що варто врахувати

Обмеження по розміру. Обмеження на кількість символів у SMS зазвичай становить 160 символів латиницею або 70 кирилицею. Технічно цей ліміт можна перевищувати, але тоді і заплатити за одне таке повідомлення компанії доведеться більше. Тож маркетологам варто постаратися, аби їхній меседж був максимально влучним.  

Не можна додавати візуал: фото, картинки чи анімації. А отже можливість візуалізувати свій офер привабливим зображенням відпадає. Тільки текст!

Ціна. Вартість SMS-кампаній  зазвичай вища, ніж розсилка на месенджери чи електронну пошту.  

Viber-маркетинг: що стоїть за популярністю цього каналу?

За підсумками 2024 рік Viber став месенджером № 1 в Україні. 98 % українців, які користуються смартфоном,  мають Вайбер на своєму пристрої.

Корисні цифри для маркетологів: охоплення аудиторії віком 25-34 роки складає 99 %.

Чим ще привабливі для бізнесу розсилки у Вайбері?

Більше символів та можливостей. У порівнянні з SMS, повідомлення через Viber дає можливість створити більш розгорнутий меседж (до 1000 символів),  емоційно підсилити його стікерами та візуалізувати свій офер за допомогою картинок, анімації чи відео.

Чарівна кнопка. Viber розсилка дає можливість «вшити» потрібне посилання в певну кнопку, яка одразу вестиме клієнта на сторінку товару чи послуги. Ця функція дає змогу убити двох зайців одразу: клієнт глибше занурюється в пропозицію, а ви отримуєте чітку статистику конверсій.

Ціна. Так, функціонал месенджера ширший, а вартість кампанії буде меншою за таку ж розсилку через смс.

Двостороння комунікація з клієнтами. Використання месенджера дає можливість брендам спілкуватись з підписниками,  відповідати на їх запитання та адресно опрацьовувати заперечення. Також є опція налаштувати автоматизовані відповіді у Viber.

 

Слабкі місця Viber-маркетингу: що варто врахувати

Менше охоплення аудиторії. Налаштовуючи комерційну розсилку у Вайбері за контактним номером клієнта, ви не можете знати, чи користується він саме цим менеджером, а якщо користується – то за цим номером чи ні.

Важко спрогнозувати час отримання. Якщо інформувати клієнтів треба терміново (наприклад, акція діє тільки один день), то покладатися лише на цей канал комунікації не варто. Адже користувач міг якраз вимкнути сповіщення або не мати підключення до інтернету через перебої з електропостачанням. А якщолюдина отримає повідомлення  з вигідною пропозицією, коли скористатись нею уже буде неможливо, реакція скоріш за все буде негативною. Це може призвести до зниження лояльності.

Цю комунікацію легко обірвати. На відміну від смс, від розсилок у Вайбері можна відписатись в один клік. Якщо ваше повідомлення не зацікавило клієнта чи надійшло у непідходящий момент – він миттєво може обірвати вашу комунікацію.

SMS чи Viber: то який канал варто обрати сучасному бізнесу?

Зробити ставку на лаконічність та високе охоплення аудиторії чи на більше емоційне та занурююче повідомлення – обрати смс чи Вайбер? Цим питанням задаються більшість маркетологів, перед якими компанія поставила задачу оптимізувати процеси комунікації з клієнтами.

На жаль, єдино вірної відповіді немає. Але завжди можна взяти найкраще з обох варіантів.

Сучасні програми для масової розсилки у Вайбер дозволяють синхронізувати їх з смс-розсилками: якщо у бажаний проміжок часу клієнт з певних причин (був офлайн, не було світла і т.д.) не отримав ваше повідомлення у Вайбері, система автоматично надсилає йому смс. Ця схема працює і в зворотному порядку. Такий підхід  дозволяє  мінімізувати ризики та використати переваги кожного з каналів комунікації.

Не забувайте, що ефективність бізнес-розсилок залежать не лише від того, який канал зв’язку ви оберете, але і від  того, наскільки ретельно ви продумаєте їх стратегію: 

  • чи вірно ви сегментували свою цільову аудиторію?
  • чи продумали, як зробити ваше повідомлення персоналізованим і водночас ненав’язливим? 
  • чи виділили актуальні інфоприводи?
  • чи готові аналізувати статистику конверсій та оперативно реагувати на неї?

Аби впевнитися, що ви обрали оптимальну стратегію використання таких потужних інструментів як розсилки через месенджери та смс, звертайтесь за консультацією з налаштування маркетингових повідомлень до фахівців команди AlphaSMS.

Почніть розсилати повідомлення вже зараз!

Даруємо безкоштовні автодзвінки після реєстрації.
Протестуйте розсилку голосових повідомлень, не витрачаючи жодної копійки

Замовити дзвінок
Сподобалася стаття?

Поділіться у соц. мережах!

Середня оцінка: 0/10
Усього голосів: 0
left
Попередня стаття
Як відомі бренди використовують SMS-маркетинг для підвищення лояльності клієнтів
right
Наступна стаття
Онлайн-запис від EasyWeek – новий партнер АльфаSMS
Пости за категоріями
actual
Хочеш отримувати актуальні новини від AlphaSMS?

Підпишись та стань гуру в маркетингу!